Mindfulness yoga

Bij de mindfulness yoga lessen, wordt de mindfulness gecombineerd met yoga houdingen. De nadruk ligt op het niet- oordelen en minder op de houdingen zelf. Steeds weer word je uitgenodigd te focussen op je lichaam en de adem, waardoor je oefent in ‘in het hier-en-nu’ blijven. Dit brengt rust in je hoofd en daarmee ook in je lijf.

Mindfulness yoga, wat is dat?

Het woord mindfulness betekent ‘opmerkzaamheid’. Mindfulness is met volle aandacht aanwezig zijn in het nu. De kern van mindfulness is je adem. Bij mindfulness yoga betrekken we het lichaam erbij, omdat je dat alleen maar ín het moment’ kunt voelen. Door diep en rustig te ademen en te bewegen, breng je jezelf terug naar het moment waarin je bent. Je lichaam en geest worden weer een geheel, zodat je volledig(met aandacht) aanwezig kunt zijn.

Voor de goede orde:  slapen als je slaapt, lopen als je loopt, mailen als je mailt, voelen dat je kleine teen tintelt, de blaadjes zien aan de takken van de bomen, de smaak proeven van je boterham met beleg, dat is mindful!

Met een vriend op het terras, met je mobiel tussen je oor en schouder, al zwaaiend naar een netwerkcontact en met je hoofd bij je cursus Spaans van vanavond is helemaal ok, maar niet mindful… Enne… 24 per dag, 365 dagen per jaar mindful zijn is een illusie.

Waarom Mindfulness yoga?

Mindfulness yoga helpt bij helder waarnemen en geeft energie, zodat je dingen efficiënter doet en minder snel moe bent. Mindfulness laat je glimlachen en helpt je om los te laten en te accepteren. Zo kun je afstand nemen van situaties die stress veroorzaken en ervaar je meer rust. Time-management is niet nog meer doen in nog minder tijd: het is keuzes maken die bij je passen. Mindfulness yoga helpt je daarbij, door meer te voelen wat er ‘is’ en wat je werkelijk nodig hebt. Zo schep je de basis voor vrijheid, vrede en liefde in jezelf.

Mindfulness yoga: Dinsdag 20.45-21.45 uur, Lotus Zaal

 

‘You can’t stop the waves, but you can learn to surf’.

 

Inschrijven: info@yoga-breukelen.nl